ФОРМУВАННЯ ГАРМОНІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ ШЛЯХОМ ГУМАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ В ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ УКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІВ

Ангеліна Коробченко, Марина Головкова

Аннотация


Стаття присвячена вивченню гуманістичного підходу до виховання й освіти у творчій спадщині українських педагогів другої половини ХІХ століття. За допомогою аналізу педагогічної спадщини С. Миропольського й Х. Алчевської показана світоглядна позиція вчених щодо формування гармонійної особистості шляхом гуманізації навчально-виховного процесу. У ході дослідження з’ясовано, що основу гуманістичної концепції С. Миропольського й Х. Алчевської становили принципи гуманістичної педагогіки. Педагоги розкрили сутність гуманного підходу до виконання завдань навчально-виховного процесу в народній школі й наголосили на тому, що особистість учителя є ключовою в процесі гуманного виховання.

 

Ключові слова:

особистість; гуманізм; гуманізація; навчально-виховний процес; учитель; освітній заклад; освіта; виховання.


Полный текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.7905/nvmdpu.v0i17.1602

Ссылки

  • На текущий момент ссылки отсутствуют.